Teremről

Mi az hogy boulder?

A boulderezés biztonságos magasságban, kötél nélkül történő mászás. Jellegéből adódóan ennél a mászóstílusnál erős hangsúlyt kap a technika, az erő és a dinamizmus.

A boulderezés elsősorban egyes mozdulatokra, vagy mozdulatsorokra fókuszál. A hagyományos mászásnál kevesebb erőkitartást és technikai ismeretet igényel, de az egyes mozdulatok nehézsége általánosságban meghaladja az ott megszokottat.
A boulderezés egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Ennek egyik oka, hogy kortól és nemtől függetlenül bárki kedvenc sportjává válhat és akár egyedül is, speciális felszerelés nélkül vagy akár társaságban is szuper és szórakoztató időtöltés.

Teremmászás a Boulder Club-ban

Hazánkban egyre nagyobb teret hódít a boulderezés, főleg most, hogy bekerült az olimpiai sportágak közé ezáltal a köztudatban is egyre jobban megjelenik a teremmászás fogalma.

Ugyebár ez a sziklamászás beltéri változata, melyet a sport fanatikusai hoztak létre kiegészítő edzés gyanánt.

A mászók a különböző dőlésszögű felületekre szerelt fogásokba, követ imitáló anyagokba kapaszkodva idézték meg a valódi sziklafal nyújtotta élményt. Kitűnő edzés volt ez otthonra vagy a csapadékos hideg időszakra. Az ötletben rejlő lehetőségek azonban hamar megindították a fejlődést.

A teremmászás túlnőtt a téli edzőterem keretein. Megteremtette saját stílusát és mindenre elszánt rajongóbázisát. Sőt mind nagyobb számban vonzza azokat, akik egy teljes testet megmozgató izgalmas és biztonságos extrém sportot keresnek.

Hasznos tanácsok:

A kezdés helyszínéül érdemes nagyobb fogásokkal ellátott, kis dőlésszögű falrészt (boulder) választani. Esésünket (ami elég gyakori) a vastag matrac fogja fel. A gyakorlottabb mászóktól sok hasznos mozdulat leshető el. A mászásnál ugyanis nem a testi erőn van a hangsúly, hanem a megfelelő tudati hozzáállás kap fontos szerepet. Annál tökéletesebb a mászók mozgása, minél optimálisabban használja ki a fal adottságait. Higgyük ezt el még akkor is, ha az első fél óra után képtelenek vagyunk derékmagasság fölé emelni karjainkat. Ez az érzés egy másfél hónap (heti 2-3 alkalom) elteltével megváltozik.

A falmászás fejleszti a kondicionális, koncentrációs és koordinációs képességeket. Fejlődik az egyensúlyérzékünk és az erő-állóképességünk is.

A tevékenységre fordított idő és energia arányos lesz a sikerrel, persze sikernek tudható be az is, ha jó hangulatban némi fáradságérzésre teszünk szert.

Szükséges és ajánlott felszerelés

Szolgáltatások

A terem


Öltöző


Felszerelés


Oktatás


Szórakozás

A Weboldalon található mindennemű tartalom a Weboldal üzemeltetőinek szellemi tulajdonát képezi és a Weboldal üzemeltetői előzetes írásbeli engedélye nélkül sem online, sem nyomtatott formában nem használható fel.